Saturday, March 14, 2009

Irama Hati

Kotak Hati - Hujan

Tak usah kau terangkan ku tahu
potret wajahmu di setiap penjuru
curahkan deritamu padaku
biarku rasa apa yang kau lalu

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Berbaring renung kita ke bulan
lagu yang ku tulis ku nyanyikan
lagu cinta tentang kita berdua
yang kan kita kenangi hingga tiba masa

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Mimpi mimpi
yang tak kembali
aku janji
janji takkan pergi

Tak usah kau terangkan ku tahu
potret wajahmu di setiap penjuru
curahkan deritamu padaku
biarku rasa apa yang kau lalu

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Mimpi mimpi
yang tak kembali
aku janji
janji takkan pergi

===================================================================

Ntah kenapa dua tiga hari ni aku selalu dengar lagu ni..Mungkin sebab aku teringat kt seseorang..Hahha..Aku jiwang?Yeke? Yang aku tau,aku bkn seseorang yang boleh digelar "hati kering",atau "geng2 hati batu" or bla3...Bagi aku,xde orang yang ati kering..Walau se "Rock" mana pun rockers tu,akan ade gak sifat "hati bunga" dlm diri die. Jangan xcaya kalo kt depan kite tengok orang tu ganas nak mati,tapi realitinye,orang tu selalu menangis kt dlm bilik sambil peluk teddy bear..hahaha...Memang aku nk gelak je..So,kesimpulan aku,lelaki tetap jiwang,the way they are..Jiwang bukan sesuatu yang perlu dimalukan,tetapi ia menunjukkan hati lelaki pon lembut dan berperasaan..

Sebenarnye aku tak nak cite pasal ni. Aku just nk ckp aku suke ngn melodi n lirik lagu ni..Memang sangat2 bermakna..Kalau xdikawal,memang leh bikin emosi..Huhu..

"Hargailah ape yang kite miliki. Jangan biarkan sesuatu yang berharga itu hilang dibawa angin"...

5 comments:

Aurora said...

nanti bg la lagu ni kat org.. org pun nak dgr gak.. mcm menarik je

Aurora said...

eemm sebut pasal hati nie.. susah nak ckp.. ialah rambut sama-sama hitam tapi hati lain-lain ma.. maksudnya susah nak menilai hati orang nie.. hehe

Betul la, penjenayah pun ada belas ikhsan dia.. tp ada juga penjenayah yg hati kering... xde rasa bersalah.. ish ish.. menakutkan..

Tapi bagi pendapat aku la kan.. selalunya orang yang garang atau nampak garang ni selalunya hati dia lembut..

kazasozei said...

wahaha... teringat ler plk time nakal2 dulu... ader ler sorang member aku ni, ooo mak ai muka, lagak, perangai bukan main brutal... tp dlm brutal2 dia pn ader gak ler jiwa halus dia yg dia sorokan drp member2... kantoi2... wahaha...

p/s:- music utk berhibur, bukan utk beremosi......

peace...

hangxkebun said...

Ke langit aku merenung..
Kosong..
Menjiwai rasa hati..
Sunyi...
Aku yang kesepian kini..
Meniti hari demi hari..

Jenuh aku melangkah..
Alur kehidupan penuh liku..
Aku yang lemah..
Punya jiwa yang kaku..

Dunia.. oh.. dunia..
Hanyalah sebuah cerita..
Kiasan tentang hayat ku..

Namun.. Jika langit masih cerah..
Pasti akan ku gahkan.. jua..
Seluruh zahir ku..
Mengejar Mentari..
Jika esok..
Masih ada..

Bagai kata sang lagenda..
'Takkan Melayu hilang di dunia..'

ahaha hidup jiwang!! jiwang ke? kui kui..

Aurora said...

uih hangxkebun,

ni puisi ke lirik lagu ke apa? hehe hebat2.. mana tak hebatnya.. terkesima org seketika